dijous, 12 d’abril del 2012

Amanida amb vinagreta balsàmica de maduixes


Les  maduixes són una de les millors coses d'aquesta època de l'any, no us sembla? A mi personalment m'encanten i, per sort, als de casa també. Unes bones maduixes amb suc de taronja, o amb nata, o a dins d'uns muffins ben gustosos o fins i tot per decorar un pastís...mmmmm. He de reconèixer, però, que a part de fer-les servir en els postres o a l'hora de preparar alguna cosa pels esmorzars, no els hi havia donat mai cap altre ús. A partir d'avui, però, això s'ha acabat. Qui m'havia de dir a mi que posar unes maduixes en una amanida i fer-ne una vinagreta seria tan deliciós? D'entrada pot semblar una combinació una mica estranya però us recomano que no us deixeu portar per les primeres impressions i us animeu a provar-ho. Us garanteixo que no us decebrà!

Amanida amb vinagreta balsàmica de maduixes
(per a 4 persones)


Amanida variada (no poso quantitat perquè depèn una mica de la gana de cadascú): Podeu barrejar diferents tipus d'enciam, col llombarda o fins i tot rúcula que penso que hi queda estupendament.
2 cullerades de melmelada de maduixa light (bé, si li voleu posar normal tampoc passa res, eh?)
1 cullerada de vinagre balsàmic (el de Mòdena hi queda genial)
2 cullerades d'oli d'oliva
12 maduixes tallades per la meitat
1 grapadet d'ametlles torrades (opcional)
Sal i pebre al gust

1.- Posar la melmelada de maduixa, el vinagre i l'oli d'oliva dins del pot del turmix. Barrejar-ho bé fins que quedi tot ben lligat. Afegir sal i pebre al gust.
2.- En una safata col·locar l'amanida. Decorar per la part superior amb les maduixes tallades i les ametlles torrades.
3.- Presentar a taula amb la vinagreta en un recipient a part per a què tothom pugui posar-se'n la quantitat que vulgui.

Senzill, no? Dons no per això menys deliciós. Ja ho veureu.

Per cert, una petita anècdota relacionada amb la melmelada de maduixa light. Des que vaig fer el famós règim tinc per costum mirar les etiquetes de les coses que compro per mirar d'escollir les que tenen un valor calòric més baix. Quan vaig anar a comprar la melmelada per aquesta recepta vaig agafar com a primera opció un pot de la marca "Ligeresa" (el nom donava a entendre que havia de ser molt lleugera, no?). La meva sorpresa va ser majúscula quan vaig comparar el nombre calories que portava aquesta amb la de la marca "Hero" versió light. Ni més ni menys que 100 calories de diferència!! Buff!! Sort que en diuen "Ligeresa", no? Com us podeu imaginar, vaig emportar-me la de la marca "Hero". Tant per tant... Ara entenc perquè en el seu anunci de la tele diuen allò de que "la vida no està feta per a comptar calories". Està clar que a ells no els hi convé que la gent les compti! ;-)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...