dilluns, 28 de maig del 2012

Pastís de préssec 0,0


Al llarg de la meva ufanosa vida he fet règim un total de tres vegades. Compte! Per règim em refereixo a seguir una dieta sota control mèdic, no això de "vigilar" de no menjar sucre i ja està. En les dues primeres recordo que a les nits tenia un somni recurrent: Em menjava un paquet de galetes "Príncipe". Ai sí!! Jo vinga a menjar galetes tota la nit i quan em despertava...a la taula em tornava a trobar la torradeta amb el tall de pernil de gall dindi (de les geletes...ni rastre!). En el tercer i, espero, definitiu, el "Príncipe" no em va venir a visitar ni una sola nit i, he de confessar, jo tampoc el vaig trobar a faltar. Per què? Doncs perquè tot i estar seguint una dieta estricta, vaig menjar pastissos, galetes, muffins i un munt de coses més que ni jo mateixa em podia creure que pogués menjar. Però va funcionar! Per sort meva, i del munt de persones que escolleixen aquesta dieta, un pot menjar la quantitat que vulgui d'una sèrie d'aliments que es consideren permesos. Així, si es té la suficient imaginació i destresa per a saber combina'ls pots acabar menjant uns plats ben gustosos i molt, molt lleugers. Aquest pastís de préssec s'inclou dins d'aquesta categoria. És un pastís, està boníssim i te'n pots menjar toooots els talls que vulguis perquè els seus ingredients són totalment light i baixos en greixos. Difícil de creure, no? Ara ho veureu!


Pastís de préssec 0,0
(dos pastissets de 14,5x14,5cm)

Per a la base:
2 clares d'ou
4 cullerades de llet en pols desnatada
2 cullerades de formatge fresc batut desnatat 0% M.G. (Recordeu que el podeu trobar tant al Carrefour com al Mercadona)
2 culleradetes de Maizena
1 culleradeta de llevat
Unes gotes d'edulcorant líquid (al gust)
Unes gotes d'aroma de vainilla (opcional)

Pel pastís:
2 iogurts desnatats 0% M.G. de préssec (amb o sense trossets)
250gr de formatge cremós (tipus Philadelphia) light o 0% M.G.
Edulcorant al gust
4 fulles de gelatina
1 mica d'aigua

Comencem per la base:
1.- Preescalfar el forn a 180ºC.
2.- Batre tots els ingredients amb les varilles i abocar sobre dos motlles desmuntables d'uns 14,5 cm (els meus eren quadrats).
3.- Enfornar uns 14 minuts.
4.- Retirar del forn i deixar refredar dins del mateix motlle.


Pel pastís:
1.- Posar en remull les fulles de gelatina per a que s'hidratin.
2.- Passats 5 minuts posar un vas amb un dit d'aigua al forn i escalfar-la.
3.- Escórrer bé la gelatina i tirar-la dins del vas amb aigual calenta. Remenar bé fins que quedi totalment dissolta.
4.- Mentres esperem que es refredi una mica l'aigua abocar en un bol els iogurts i el formatge cremós. Remenar bé fins que quedi una mescla homogènia.
5.- Afegir la gelatina a la mescla de iogurt i formatge i remenar bé fins que quedi totalment integrada.
6.- Abocar sobre les bases un cop aquestes estiguin tèbies. Embolicar cada pastisset amb film transparent i posar a la nevera al menys dues hores.

I a disfrutar sense cap mena de remordiment. A menjar tant pastís com volgueu i a dormir tranquil·lament a les nits sense necessitat d'haver d'esperar la visita de l'heureu de Beukelaer. A veure, que ja està bé somniar amb prínceps, però no amb un que porta un tallat de cabells impossible i que només fa que temptar-nos amb les seves galetes farcides de xocolata. Per què...a què bé tant d'interès per a que mengem galetes tot el dia?? És que vol matar a la princesa de colesterol??



19 comentaris:

  1. no saps que divertides i reals son aquestes paraules sobre les dietes que expreses al post.Per mi, l'éxit d'una dieta és que la vulguis fer sincerament (de tu a tu, no de cara a la galeria) i que... aconsegueixis donar-li la volta i fer que t'agradi... com ara es fet tu.
    El pastis, es espectacular! el probarem...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Abril:
      El asunto de la dieta de Eva comenzó como un drama Shakespeariano y acabó como una comedia de Meg Ryan y Tom Hanks. Es lo que tú dices, al final le dimos la vuelta a la cosa y hemos regresado al principio, como en el juego de la Oca: estamos aprendiendo a cocinar prácticamente desde cero. Lo cual, bien mirado, no es mala cosa.
      Saludos desde Waterbridge.

      -Andy-

      Elimina
  2. Visca l'operació platja (bikini i banyador). Amb aquest pastís ho farem bé...
    Nani

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hi, Nani:

      Efectivamente es ideal de cara al verano. En mi caso -y para mí- prefiero el bañador al bikini, más que nada por una cuestión de comodidad. Ejem...
      En serio, si pruebas el pastelito, repetirás.
      Saludos desde Waterbridge.

      -Andy-

      Elimina
  3. Uauuu quina pinta us ha quedat! m'agrada molt que dugui formatge fresc i que dugui pressecs, que a l'estiu en tinc per donar i vendre!! un postre que m'apassiona el que presenteu! apuntat! petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Roser:
      Aparte de lo suave y ligero que es el pastel, lo que más me gusta es el sabor del melocotón, una fruta que me encanta. Eso lo hace más atractivo para mí. Pero es una receta susceptible de "rehacer" con múltiples frutas.
      Saludos desde Waterbridge.

      -Andy-

      Elimina
  4. Quina delícia de pastís... i si a més no t'ajuda a pesar més... perfecte!
    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Dolça:
      Es un pastelito ideal para salir flotando. Espero que eso no nos obligue a recomprar todo nuestro fondo de armario.
      Saludos desde Waterbridge.

      -Andy-

      Elimina
  5. Ha ha ha! M'ha fet gràcia el teu malson amb príncipe, no pel mal son, sinó per com ho expliques. També és cert que tothom haurà tingut el seu "príncipe" particular alguna vegada... a mi em passava amb les neules, sí, és curiós, però com que ara n'hi ha tot l'any sempre en tenia una caixeta a casa... i encara la tinc! Però no m'atreveixo a obrir-la... he he. Aquest pastís, Eva, a més de lleuger, té una pinta boníssima!! I fas unes fotos precioses, s'ha de dir! Petonet

    ResponElimina
    Respostes
    1. Siempre he dicho que Eva tiene más imaginación que yo. El tema del Príncipe de Beckenbauer (chist) es un tema recurrente... más que nada porque le encantan las galletas. En cuanto al pastelito, qué te puedo decir... Duró un santiamén. A Eva se le acumula el trabajo.
      Saludos desde Waterbridge.

      -Andy-

      Elimina
  6. Quin pastís més deliciós! Fet amb fruita, lleuger i deliciós.

    Per cert, la setmana que bé comença la temporada dels préssecs, i els podreu trobar a ESFruita, la botiga online de fruita i verdura de qualitat. De fet, alguns de vosaltres ja els heu vist a la pàgina de Facebook d'ESfruita, facebook.com/esfruita i han agradat molt!

    Però això no serà fins la setmana que bé, per això, avui al bloc d'ESfruita, us portem unes croquetes de plàtan, esperem que us agradin!
    www.esfruita.com/assessorem/croquetes-de-platan

    ResponElimina
  7. Bé es podria dir pastís o,ohhh!!... es veu deliciós

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Alfons:
      Sí, se podría llamar pastel, pastelito, pastelillo o... Seguramente lo que más nos importa es que es realmente delicioso y dejemos de lado las cuestiones semánticas.
      Saludos desde Waterbridge.

      -Andy-

      Elimina
  8. Ostres, encara que no facis règim, aquest pastís també ve de gust! Quina pinta!
    A més, de cara l'operació bikini sempre va bé vigilar una mica, oi? ;

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Gemma:

      A Eva le gusta probar cosas nuevas. Y si son dulces, con más razón.
      Saludos.
      -Andy-

      Elimina
  9. Hola, Jaime:
    Nos gusta que te guste y que nos visites. Sé bienvenido. Nos iremos vie ndo por aquí.
    Saludos desde Waterbridge.

    -Andy-

    ResponElimina
  10. Doncs jo no estic a règim i m'ha cridat molt l'atenció, ara de cara a l'estiu i ben fresquet!! m'ho passe molt bé llegint les vostres històries!! Marta

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias, Marta. Sólo intentamos pasarlo bien.
      Un cariñoso saludo. Desde Waterbridge, por supuesto.

      -Andy-

      Elimina
  11. Ostres jo aquesta dieta tambe l'he fet i puc dir que funciona i molt be!!! Amb 4 mesos vaig perdre 20 kilos!!! En fi que de segur que m'apunto a aquesta maravella de pastis!! Un peto desde Lleida!

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...